mandag 25. februar 2008

Podcast

Podcast er også et av de ordene som plutselig dukket opp over alt for et par år siden, og som jeg ikke helt skjønte hva betydde. Jeg vil jo helst ikke virke dum, så jeg lot som ingenting inntil jeg etterhvert forsto litt mer av hva det dreide seg om. Det jo betyr rett og slett å publisere lyd- eller videoopptak på internett. Flere og flere legger ut podcast, blant annet NRK. Man kan abonnere på podcast ved hjelp av RSS-feeds. Jeg har nå lagt inn RSS-abonnement på et par podcasts fra NRK i min Google reader, Filmpolitiet og Herreavdelingen. Dette er fine radioprogram som jeg gjerne vil høre på men nesten aldri får til.
Dette med podcast er altså Ting 8 i tjuetreting-kurset. Om jeg får laget en podcast selv vet jeg sammelig ikke, har jeg mikrofon på laptopen hjemme mon tro? Må undersøkes...

Ingen kommentarer: